Silence. with His accompany. ♥

My photo
I am passionate about * Exciting things. A tiny living creature is enough to cheer one's life. *Warm, enthusiastic and live in the world of possibilities. *Passion and it lends me the ability to inspire and motivate others, which by I can talk my way in or out of anything. * Love life, seeing it as a special gift, and strive to make the most out of it. *Owning an ability to embrace change and variety, and even be enthusiastic about it, as I realize that it is a real asset to deal with change on a very regular basis *Being flexible and adaptable, I am open- minded to change in many forms. *Willing to meet new people and experience new places, ideas and possibilities while easily build up a rapport with all sorts of people, network with ease and do well in jobs that involve reading people. *Loving to work in projects be it architectural or social. Striking for excellence in doing everything while enhancing positive values and quality. *Strongly believing that positive mind can change a person's whole life and I have a flame in motivating people working in a same team with same goal with me.

Monday 3 December 2012

贰 · 记

回忆是最可怕的敌人。
可怕的是,你不知道他躲在哪个角落,突然在哪个时候,攻击你。
沦陷,是脆弱的人类无法自我控制的事情。
面对着你所爱的人们,最不想听见的,就是你还好吗这句话。
最担心的事情,还是来了。
我不敢听,我不想听。
我很怕我那流不完的眼泪和不能自拔的情绪化又被挑出来。
所以我以为只要我主动地像平常一样挂着嘻笑的脸蛋,轻快的脚步,爽朗的笑声。
就不会有谁怀疑些什么风吹草动。
我只想,静静地,不被打扰那已经深好呼吸说要微笑的坚强而已。
但一个接一个的问候,我就一个接一个的,说着很好啊我很好没事的别担心。
浩瀚无敌宇宙最强勇敢无比的女生就是我,是吗,是这样吗。
上帝说,要爱你的仇敌。
就算回忆是敌人,我还是得对它很好,不能有一丝怨恨,是吗。
是啊,做个乖女孩本来就是我最擅长的事情。
天真的认为,只要我不打扰它,它就不会侵蚀这么一个自认很简单的自己。
但我错了,还不是又再一次地被打败了。
今天是星期一,是如常我最怕的一天。
但赞美上帝,没有前几次被讲师拒绝设计的经过。
那够用的恩典,还在。
好想就这样冲上去三楼的工作室,好想很快乐笑得很大声的对你说。
yeah!lecturer很喜欢我的诺亚方舟,很喜欢我的设计。
好想看见你那认真工作的表情,冷冷看着我然后说很好啊的脸。
好想逗你笑逗你开心,在你面前笑得很没有形象,然后看见你那目无表情的反应然后好想很大声的说讨厌咯。
然后还是很无比快活的说拜拜,再很可爱的蹦蹦跳跳离开。
但,为什么。
这些都不是我可以做的了。
这些当下是多么简单又幸福的画面,怎么现在看来竟然比登天还难。
就是因为,我再也没有什么身份资格可言了,是不是。
当暴雨都要淋过,才会逼得人成长。
我好想说,好想说。
好想说,我不想接受这就是事实。
真的是事实了是吗,是吗。
亲爱的上帝,对不起。
答应你要乖的事情,我还是没做好。
但日子还是得过,心痛还是得生活。
说加油,wan joey。
说加油,我那放飞的幸福。

1 comment:

  1. 如果放不下,就不要选择离开。既然选择离开,就不要回想过去。
    在感情里面,最最重要的还是沟通。加油哦!!

    ReplyDelete