Silence. with His accompany. ♥

My photo
I am passionate about * Exciting things. A tiny living creature is enough to cheer one's life. *Warm, enthusiastic and live in the world of possibilities. *Passion and it lends me the ability to inspire and motivate others, which by I can talk my way in or out of anything. * Love life, seeing it as a special gift, and strive to make the most out of it. *Owning an ability to embrace change and variety, and even be enthusiastic about it, as I realize that it is a real asset to deal with change on a very regular basis *Being flexible and adaptable, I am open- minded to change in many forms. *Willing to meet new people and experience new places, ideas and possibilities while easily build up a rapport with all sorts of people, network with ease and do well in jobs that involve reading people. *Loving to work in projects be it architectural or social. Striking for excellence in doing everything while enhancing positive values and quality. *Strongly believing that positive mind can change a person's whole life and I have a flame in motivating people working in a same team with same goal with me.

Tuesday 11 December 2012

揪 · 记

你们要进窄门,因为引到灭亡,那门是宽的,路是大的,进去的人也多;引到永生,那门是窄的,路是小的,找着的人也少。 《新约·马太福音》第7 章13-14节 Enter through the narrow gate; for the gate is wide and the road is easy that leads to destruction, and there are many who take it. For the gate is narrow and the road is hard that leads to life, and there are few wh o find it. "Matthew 7:13-14"

TWL.
Things we love.
我们爱着的小东西。
这是小计划的主题,很微小又不起眼的。
做得越久,我发觉,原来我一直爱着的,好像都不是那些冷冰冰的东西。
我爱着的,是感觉。
是当自己很花心思很用心在做的认真。
是暂时抛开尘世烦恼只顾眼前手艺的傻劲。
是不顾一切只想收到小礼物的对方开心得笑嘻嘻的表情。
是用多少钱都买不到的幸福。
也是,比起设计无聊的回教堂来得更踏实的一种满足。
哈,我是做功课做得疯了啦啦啦。

今天的早餐和晚餐都在吃这个。
我想现阶段除了blackball能百分百满足小女子的食欲之外,排名第二的就是kaya!
我的室友说做么你的口味可以那么迥异又差天共地的。
哇,迥异。
你的华语很好咧哈哈哈哈哈。
是咯,我也不懂。
只记得以前小学读书的时候很喜欢叫妈妈给我带这个去学校当早餐。
那鸡蛋椰浆的香味真的会让人忍不住大嗑多几片呢。
记得小时候没什么机会吃yanyan,因为妈妈都不让我们吃零食。
原因就是会发热气,哈哈。
但这小东西很好玩有没有,可以沾上巧克力/草莓酱/vanila酱。
喂,很诱人啦!
我想如果以后我的小孩嚷着和我讨零食的话,我也一定会把他们外婆的名句搬出来咯。
然后让他们体验一下妈妈其实也是这样熬过来的。=^=
(自己没得吃竟然还要折磨一下小朋友。)
神经病哈哈哈哈。
想念是不能停下来的生活,或换句话说,生活是不能停下来想念的。
今天室友放学回房后递了一罐HL牛奶给我。
我接过的当下闪过的画面满满都是那些好可爱又单纯的画面。
记着的是你那惊讶的脸,然后我慌张得不知道手应该要放哪里的不知所措。
哎哟,回忆你又做么贸贸然出现啦。=(
但,其实那也真的是好多个月前的事了。
原来,当时没有什么关系或绳索捆绑的我们比较快乐吧。
站在远远有点距离的爱,或许来得比较没压力。
重复听着叮当的很爱过,也只是想证明自己如果有一天听到麻痹了没感觉了不再哭了那就表示伤口愈合啦。
但到现在还真不明白,彼此又没做错什么,又不是什么滔天大罪,又不是什么虚构的性格不合,又不是什么人生价值观还是牵扯到很严重的问题,为什么还是不能在一起啦,只要一想到这个就很想哭。
唉,难道要等到末日审判真的来临的那天才恍然大悟一直想说的原来是我真的好爱你不能没有你我发的脾气耍的任性全都只是我很害怕失去你的这些来不及说出的蠢话吗。
神经病,小女子你可以不要酱幼稚纠结又无奈吗,你是知道原因才放手的好不好。
不要管我,只是那讨厌的emo又偶尔来拜访所以我就配合它假假感性一下而已啦。
加油,回教堂。
你最好和我乖一点不要和我耍赖啊。
(真的是有问题了,你可以不要自娱娱人吗。/.\)
不想再为了笑而笑了,不开心就说不开心,反正哭过以后还不是大晴天。
唉,又不小心被打败的一个傍晚。
上帝,把袮这很固执得令人抓狂的女儿的头打爆吧。
救命。T.T



No comments:

Post a Comment