Silence. with His accompany. ♥

My photo
I am passionate about * Exciting things. A tiny living creature is enough to cheer one's life. *Warm, enthusiastic and live in the world of possibilities. *Passion and it lends me the ability to inspire and motivate others, which by I can talk my way in or out of anything. * Love life, seeing it as a special gift, and strive to make the most out of it. *Owning an ability to embrace change and variety, and even be enthusiastic about it, as I realize that it is a real asset to deal with change on a very regular basis *Being flexible and adaptable, I am open- minded to change in many forms. *Willing to meet new people and experience new places, ideas and possibilities while easily build up a rapport with all sorts of people, network with ease and do well in jobs that involve reading people. *Loving to work in projects be it architectural or social. Striking for excellence in doing everything while enhancing positive values and quality. *Strongly believing that positive mind can change a person's whole life and I have a flame in motivating people working in a same team with same goal with me.

Monday 17 September 2012

Sugar and Spice

你有想过吗?
有一天,你那过度乐观的性格,也会有被耗尽的一刻。
然后那时候,你的信心不知要从哪开始填补。
引擎又得从零开始操作,脑袋又必须从婴孩阶段开始锻炼。
这样,很累。很累很累。
但对不起,你必须承认,说得再积极乐观,你也只是个很普通的人儿而已。
套一句永垂不朽的老话来说,人的一生都会有高潮迭起。
所以,风淡云清是最好面对生活的态度。
时刻都保持平静,任何风浪大雨来袭的时候才不至于跌得惨痛。
快乐的时候,别忘了乐极生悲。
伤心的时候,也别忽视雨过天晴。
任何你现在处于的环境,都会改变。
唯有那永恒不变的上帝,才是最真实的。
就好像这本书里面描写的。
我们一直都在经历糖果和辣酱的替换。
生活不可能一直都是甜的,有时还会有一大堆压力与忙碌。
那是辣味的,可能是sambal或是wasabi。
但我很抗拒吃辣,因为会长痘痘,哈。
怎么说,人生就好比一场盛宴,吃了主餐偶尔来点甜点调剂。
有时还会不小心咬到小辣椒后大呼小叫的。
但我说,还是踏踏实实地吃健康餐比较营养吧。
餐餐都大鱼大肉,我还怕自己吃不消呢。
来吧,加入吃草的行列吧!:)
我觉得自己是个很偏激的人。
喜欢的很喜欢,不喜欢的我一碰也不碰。
这样很不好,我知道。
但知道和实践又是两码子的事情。
或许有一天,我会很欣然接受,那一些曾经被列入wanjoey不喜欢名单里的小东西。
可能还不能适应吧,但我是一只打不死的蟑螂。
人,是圆融的,是可以被雕塑的。
这个,我一直很相信。
期待哪一天,我对所有看不顺眼的事情都能抱着‘可能他们是有苦衷的呢’的态度。
哇,真的好像圣人一样。=P
哈哈,加油!
今天的假日,依然很自在地做着自己喜欢的东西。
我的小亭子,你就乖乖的躺在那给我慢慢设计吧。
哈哈,假期愉快啊各位。





No comments:

Post a Comment