Silence. with His accompany. ♥

My photo
I am passionate about * Exciting things. A tiny living creature is enough to cheer one's life. *Warm, enthusiastic and live in the world of possibilities. *Passion and it lends me the ability to inspire and motivate others, which by I can talk my way in or out of anything. * Love life, seeing it as a special gift, and strive to make the most out of it. *Owning an ability to embrace change and variety, and even be enthusiastic about it, as I realize that it is a real asset to deal with change on a very regular basis *Being flexible and adaptable, I am open- minded to change in many forms. *Willing to meet new people and experience new places, ideas and possibilities while easily build up a rapport with all sorts of people, network with ease and do well in jobs that involve reading people. *Loving to work in projects be it architectural or social. Striking for excellence in doing everything while enhancing positive values and quality. *Strongly believing that positive mind can change a person's whole life and I have a flame in motivating people working in a same team with same goal with me.

Friday 19 July 2013

你知道的

望着白漆漆的天花板,这四人病房宁静得连呼吸也不敢用力。
睡了我这一年加起来都不够多的几十小时,那些对抗virus的药素你们催眠的威力还真大。-.-
为这意想不到的入院记找了个趁机放假放松一下的借口,停下繁忙的脚步歇一歇。
手上没了排山倒海的工作,专心躺在病床上和那些邪恶的病毒打仗还更累。
护士忙着打点滴在找不到血管的手背上扎了又扎的,喂我其实很想大喊你很粗鲁我真的很痛好吗。-.-'''
身上的那些好像花一样的红斑已经受到控制没在扩散了,感谢主。
可那又痛又痒得只想打人的感觉还真的要了我的命。啊,有种像selina的那本《上苍选了你》里面形容的连呼吸都会痛。
但在这些爱我的人面前,还是得很开朗乐观积极地面对啦。
连那帅气的医生大人都问我Why you always laugh like a big kid?
哈哈,难道要哭得像baby吗,哭又没有用,又不会不痒一点。/.\ 
睡在我对面床的婆婆已经85岁了,气管炎差些没命。
但她口里无时无刻挂着的praise the Lord真的令我很有能量,凡事仰望神的恩典就什么都不怕了。
很可爱的她一直形容以后回天家的生活,但又说上帝还不想收留她所以就在地上多呆一会儿好了。
哈,85了耶,还能和我聊起那些很创意的煮食料理。
我说我最喜欢做寿司和意大利面了,她呢,最喜欢起司焗饭。
很愉快一个下午,聊天原来可以distract一下那些痛痒的。=P
医院里的人来去匆匆,有的忧心忡忡神不守舍,有的笑逐颜开重拾生命的力量。
感悟的是,生命里,除了生死,全是小事。
因为在这条路上,我们并没有选择。
无路可退,也无法逃避,只能让肃杀的风凌冽地扑面而来,冻得鼻青脸肿却不屈地缓慢前行。
生活给你一些痛苦,只为了告诉你它想要教给你的事。
一遍学不会,你就痛苦一次,总是学不会,你就在同样的地方反复摔跤。
闭上眼睛,想起这一路鲜活记忆,很充实,已尽力,不遗憾,因为活得太用力而记得那么清晰,不由自主地微笑起来:已经无愧我心,其它尽凭天意。
不是风雨之后总能见彩虹。更不是一路都平步青云。
 但我相信,咬着嘴唇无畏又无惧的女孩儿总会胜利。
上帝加油,女孩儿加油,我们一起加油。
会很快好起来的,yeah!=)
With love, Joey. 
Mark 5:34
He said to her, "Daughter, your faith has healed you. Go in peace and be freed from your suffering."
In Jesus's name, I pray. =)
 

No comments:

Post a Comment